Niepowodzenie jest normą, a nie wyjątkiem dla firm. Znaki mogą być proste: firma nie rozwija się i masz problemy z wywiązywaniem się z zobowiązań finansowych. Lub konkurencja staje się intensywna na przesyconym rynku.
Na tym etapie działanie szybko daje Twojej firmie największą szansę na odzyskanie sił, uniknięcie rosnącego zadłużenia i powrót do rentowności.
Istnieje wiele strategii restrukturyzacji przedsiębiorstw. Od doradztwa restrukturyzacyjnego i naprawczego po marketing i biznes plan, poznaj różne dostępne opcje
1. Przeprowadzić mocne i słabe strony Twojej firmy
Bądź gotów przyznać się do porażki i zobaczyć, czym jest Twoja firma. Skuteczne strategie naprawcze oparte są na realistycznych ocenach upadających firm. Dokładna perspektywa Twojego biznesu stanowi solidny fundament do podjęcia właściwych działań.
Oceń, co dzieje się w Twojej firmie pod względem niskiej sprzedaży, niskich marż i utrzymywania klientów poniżej średniej. Nieopłaceni dostawcy i zaległe należności są również znakami ostrzegawczymi.
2. Przemyśl swoją strategię i model biznesowy
Czy wiesz, dlaczego Twój biznes istnieje i dokąd zmierza? Zapytaj, na czym chcesz zarabiać na rynku i jaki problem rozwiązujesz dla konsumentów. Oceń to w kontekście rynkowym.
Zmieniające się wymagania rynku często stoją w obliczu niepowodzenia biznesowego. Czy korzystasz? z przestarzałego modelu biznesowego, który nie odpowiada już zmiennemu zapotrzebowaniu rynku? Czy konsekwentnie tracisz udział w rynku? Czy celujesz w niszę przesyconą zbyt dużą konkurencją?
3. Dokonaj zmian w zespole
Pracownicy i zespół zarządzający mogą być przyczyną twoich problemów biznesowych. Bezkonkurencyjne zarządzanie, słabo wyszkolona kadra i kultura antagonizmu zamiast pracy zespołowej to czerwona flaga, jeśli chodzi o niepowodzenie biznesowe.
4. Szukaj możliwości szybkiego pozyskania kapitału
Zidentyfikuj szanse szybkiego trafienia w celu zwiększenia przychodów. Gdy Twoja firma ma kłopoty, nie zawsze można przejść na nowe linie produktów. Zamiast tego poszukaj szybkich trafień, aby szybko wygenerować dodatkowe przychody.
Takie podejście może oznaczać redukcję mniej dochodowych linii produktowych i skoncentrowanie się na wprowadzeniu na rynek większej ilości swojego podstawowego produktu. Negocjuj z dostawcami w celu finansowania i kredytu, jeśli to konieczne.
5. Zmień swoje podejście marketingowe
Czasami zmiana marki i zmiana podejścia marketingowego może pomóc Twojej firmie wrócić na właściwe tory. Wydawanie pieniędzy na rebranding firmy może być ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić podczas zmiany firmy, ale odświeżenie strategii marketingowej może pomóc Ci przetrwać na zatłoczonym rynku.
Pomoc w restrukturyzacji
Eksperci ds. Restrukturyzacji oceniają całą Twoją działalność i przedstawiają zalecenia dotyczące korygowania problemów mających wpływ na rentowność. Zazwyczaj eksperci opracowują nowy biznesplan. W bardziej drastycznych przypadkach mogą zalecać zewnętrzną administrację. Twoja restrukturyzacja biznesowa może obejmować plan restrukturyzacji zadłużenia, aby spłacić wierzycieli podczas odwracania się.