Otwieranie działalności krok po kroku

0
127
Otwieranie działalności krok po kroku

Po przemianie społeczno-politycznej, bardzo szybko, zaczęły wyrastać coraz to liczniej przedsiębiorstwa na rynku. Okoliczności nasiliły się w ostatniej dekadzie, gdy w Polsce zaobserwować można również rozwój wiedzy sprzedażowej i coraz szersze stosowanie PRu. Powyższe okoliczności wpływać zaczęły na znaczący rozwój atrakcyjności na rynku, co naturalnie dla możliwego odbiorcy stało się rzeczą jak najbardziej korzystną. Wszystko to daje mu sposobność zaczerpnięcia z szerokiego wachlarza asortymentu, który nie może odbiegać gatunkiem i kosztem od innych, dostępnych na rynku asortymentów. Klient na tym zyskuje. Trochę inaczej sytuacja wygląda w przypadku konkurujących o klienta przedsiębiorstw.

Świetny projekt dźwignią handlu

By już na początku mieć większe szanse w pojedynku o nabywcę, musimy dokładnie przeanalizować, czy nasz pomysł jest innowacyjny, a jeżeli okaże się, że niekoniecznie, to należałoby rozważyć w czym odróżnia się od ofert konkurencji, będących już na rynku. To istotne, bo o ile kupujący będzie miał wybór pomiędzy naszym przedsiębiorstwem, istniejącym od niedawna na rynku (marka nie jest jeszcze rozpoznawalna) a konkurencyjnego przedsiębiorstwa, która w swoim dorobku ma różnorodne, długoletnie doświadczenie, niestety w przeważającej części przypadków wybierze tą drugą. Dlatego też jeżeli mamy genialny pomysł na biznes, musimy sprawić aby został on w interesujący sposób przedstawiony naszemu kontrahentowi (aby również i jemu zdawał się ciekawą możliwością do propozycji konkurencji).

Odmiennie sprawa się ma z projektami nowoczesnymi. Tu już na początku mamy lepiej, gdyż nie mamy konkurencji, która mogłaby nam odebrać grupę odbiorczą. W tym przypadku jednak musimy poświęcić sporo czasu oraz finansów na rozreklamowanie swojej idei. Bo nawet genialny pomysł, może nie przynieść dochodu jego twórcy, jeżeli nikt o nim wcześniej nie usłyszy.

Projekt, projekt i jeszcze raz projekt

Myślenie przyszłościowe nie powinno pozostać dziedziną jedynie ludzi z zacięciem pedantyzmu. To naturalna i bardzo potrzebna rzecz w biznesie. To właśnie na planingu opierać powinny się wszystkie plany realizowane w przedsiębiorstwie. Podstawowym takim projektem powinien być biznesplan. Dzięki niemu możemy nie tylko szybciej wprowadzić firmę na rynek i nią zarządzać, ale też otrzymać fundusze z różnego rodzaju jednostek pomocowych (unijnych lub lokalnych). Znaleźć się w nim winny takie elementy, jak: charakterystyka konkurencji, analiza SWOT (mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia), charakterystyka sytuacji wyjściowej (charakterystyka targetu, który zamierzamy wybrać, udział pieniężny, który posiadamy, opis pomysłu) a także pieniężny plan na kilka następnych lat). Szczegółowo spisane wyżej wymienione kwestie, umożliwią nam uniknięcie wielu groźnych, początkowych porażek.

Papierkowe kwestie

Na uwadze miej, że rejestrowanie przedsiębiorstwa to łańcuch procedur, które spotkają Cię już na starcie. Przede wszystkim sprawdź, czy w Twoim regionie funkcjonuje tak zwane „okienko”, w którym można zrealizować wszystkie formalności urzędowe powiązane z otwarciem przedsiębiorstwa. Jeśli tak, nie musisz tracić czasu na eskapady po wszelkiego typu jednostkach urzędowych. Jeśli jednak nie odnajdziesz ww. okienka, musisz nastawić się na nieco dłuższą trasę prowadzącą do osiągnięcia celu. Zmuszony będziesz odwiedzić m.in.: Urząd Skarbowy, Zakład Usług Społecznych, Urząd Miasta/Gminy, Urząd Statystyczny a czasami również Sanepid i Inspekcję Pracy.

Kiedy zrobisz wszystkie powyższe czynności, możesz być pewny, że jesteś na dobrej drodze do sukcesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here