W dzisiejszych czasach ludzie częściej korzystają z kart płatniczych, niż z samej gotówki. Teraz osoba, która nie ma konta na portalu społecznościowym nie istnieje. Ludzie są bardzo mobilni, korzystają ze smart fonów lub Internetu.
Idąc za nowoczesnymi technologiami banki wprowadzają nowe możliwości dla klientów. Klienci mogą zarządzać swoim kontem przez Internet, nie musząc się nawet ruszać z domu. Mając dostęp do Internetu można w każdym momencie i miejscu zrobić przelewy, sprawdzić stan konta czy też wziąć kredyt. Takie rozwiązania pozwalają zaoszczędzić czas, zamiast stania godzinami w kolejkach, można iść na przykład do parku na spacer.
Pierwszy internetowy bank pojawił się w 2001 roku, a był nim mBank. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Przede wszystkim, każdy bank posiada swój internetowy serwis, na którym można wszystko zrobić. Od sprawdzenia rachunków, robienia przelewów czy doładowań telefonów. Czas oczekiwania na przyjście przelewów skrócił się niesamowicie. Teraz dzięki BlueCash czy też Express Elixir, pieniądze są w ciągu kilku minut zaksięgowane już na koncie. ING Bank Śląski wprowadził ciekawą możliwość wypłacania pieniędzy z bankomatu, bez wprowadzania kodu PIN.
Wystarczy kartę zbliżyć do czytnika. Nie do końca jednak jest to bezpiecznie, bo w przypadku kradzieży złodziej może bez problemu wypłacać pieniądze. Kolejnym ciekawym pomysłem pochwalić się może Polbank i mBank. Wprowadzili oni bowiem możliwość płacenia telefonem. Jak na razie tylko Orange i T-mobile pozwalają na takie rozwiązania. Nowością nie jest to, że faktury są wysyłane do klientów w formie elektronicznej na pocztę internetową.