Samo założenie sklepu internetowego nie jest drogie. Jednak nie jest to jednorazowy wydatek. Na koszty utrzymania sklepu składa się kilka ważnych rzeczy, w tym zatowarowanie, czy prowadzenie strony internetowej. Zobacz ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego https://ecommercowy.pl/ile-kosztuje-sklep-internetowy-koszty-zalozenia-i-prowadzenia-e-sklepu/.
Oprogramowanie sklepu internetowego
Oprogramowanie sklepu internetowego jest podstawą jego działania. Bardzo częstym wyborem staje się oprogramowanie w abonamencie. Dzięki temu możemy zminimalizować koszty i szybko rozwinąć sklep bez konieczności posiadania wiedzy technicznej. Dostajemy gotowe do działania szablony, z których możemy korzystać. Jednak tak jak każdy inny abonament, także i ten trzeba opłacać. Niektóre firmy oferują abonament miesięczny, a ceny zaczynają się od kilkudziesięciu złotych za miesiąc. Zazwyczaj najbardziej opłaca się wykupić abonament roczny, który w zestawieniu wychodzi najtaniej.
Serwery
Sklep internetowy nie może się obejść także bez porządnych serwerów. W końcu zależy nam na płynności ruchu i wygodzie klientów. Jeśli jesteś małą firmą, to wystarczą Ci serwery współdzielone (SSD). Ich koszt zaczyna się już od 150 zł rocznie. Natomiast średniej wielkości sklep internetowy powinien zaopatrzyć się już w coś mocniejszego. Dobrą inwestycją będzie wykupienie hostingu VPS, który kosztuje od 1000 zł rocznie. Ostatnia opcja jest dla dużych sklepów, które potrzebują spersonalizowanych rozwiązań. Jeśli prowadzisz działalność dużych rozmiarów, to zastanów się nad zainwestowaniem w hosting dedykowany. Ceny takich serwerów zaczynają się od 2000 zł rocznie.
Pozycjonowanie i działania SEO
Nie wystarczy tylko otworzyć sklep internetowy i liczyć, że klient jakoś go tam znajdzie. Takie podejście doprowadzi do szybkiego upadku sklepu. Na rynku utrzymują się te pozycje, które inwestują w pozycjonowanie. Co to znaczy? Są to różne działania, które optymalizują stronę pod kątem wyszukiwania w wyszukiwarce. Innymi słowy dobrze wypozycjonowany sklep jest lepiej widoczny w wyszukiwarkach, takich jak Google. Oczywiście ciężko jest się tym zająć samemu, szczególnie jeśli nie mamy doświadczenia. W takim przypadku warto jest skorzystać z usług agencji marketingowej, która zadba o to, by nasz sklep był widoczny w sieci.
Marketing i promocja
A skoro już o marketingu mowa, to nie możemy pominąć w kosztorysie utrzymania sklepu płatnych kampanii reklamowych i promocji. Samo prowadzenie social mediów jest darmowe (i niezbędne jeśli prowadzimy sklep internetowy). Jednak kampanie promocyjne oraz promowanie postów jest płatne. Nie dużo, ale koniecznie wlicz to w koszty utrzymania sklepu internetowego.