3 funkcje systemu CRM które wpływają na automatyzację ofertowania

0
122
3 funkcje systemu CRM które wpływają na automatyzację ofertowania

W jaki sposób system CRM może pomóc Ci w standaryzacji przygotowywanych ofert, zabezpieczeniu ich przez nieautoryzowanymi zmianami, przesłaniu ich w łatwym do odczytu formacie pliku oraz zaplanowaniu kolejnych działań względem przygotowanej oferty.

Kopiowanie pozycji oferty na zamówienie lub na nową ofertę.

Po przejściu procesu negocjacyjnego nadchodzi czas przygotowania zamówienia, system CRM pozwoli Ci na łatwe i szybkie przeniesienie pozycji z oferty na zamówienie, które zostanie przesłane do klienta za pomocą zaledwie kilku kliknięć. W przypadku gdy proces negocjacyjny wymaga przygotowania nowej oferty w programie CRM możesz skorzystać z jej starszej wersji aby przenieść interesujące Cię w danym momencie pozycje lub edytować wartości ilościowe w celu dopasowania ich do aktualnych ustaleń z klientem.

Raportowanie ofert i zamówień wg wartości, handlowców, kontrahentów

W celu kontrolowania postępu w realizacji planu sprzedażowego całego działu jak i poszczególnych handlowców możliwe jest raportowanie wysyłanych ofert oraz zrealizowanych zamówień wg ustalonych wytycznych. Systemy CRM umożliwiają uzyskanie raportu w odniesieniu do wartości zamówień, wysyłanych ofert i wartości zamówień generowanych przez poszczególnych handlowców lub też historię zamówień składanych przez poszczególnych kontrahentów. Jest to bardzo przydatna funkcjonalność zwłaszcza dla kierowników działów handlowych, którzy mogą w ten sposób budować swoją wiedzę na temat kontrahentów, pracy poszczególnych handlowców. Możliwość generowania raportów za pomocą systemów CRM daje także możliwość ich późniejszego wykorzystania, w celu przedstawienia zarządowi firmy.

Ewidencja działań względem oferty

W przypadku kiedy handlowiec kończy swoją pracę w firmie, bardzo ważne jest aby wiedza o przypisanych do niego klientach, przygotowywanych i składanych przez niego ofertach pozostała w firmie. System CRM umożliwia ewidencjonowanie wszystkich ofert, historii kontaktów z klientami, opisów i danych dotyczących kontaktów i klientów. W ten sposób w czasie nieobecności handlowca lub w przypadku zakończenia współpracy pomiędzy handlowcem a firmą, osoba która go zastępuje lub przejmuje jego obowiązki może w szybki sposób zapoznać się z całą historią kontaktów z klientem, przygotowanymi dla niego ofertami, opisem klienta i realizowanymi zamówieniami. System CRM gwarantuje Ci, że cała wiedza dotycząca klienta, zawsze pozostanie w Twojej firmie.

W powyższym artykule przedstawiliśmy 6 zastosowań systemów CRM, dzięki którym praca działu sprzedaży staje się efektywniejsza, procesy wymagające znacznych nakładów czasu zostają uproszczone i skrócone. Standaryzacja i automatyzacja wpływa na poprawę osiąganych wyników sprzedażowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here