System hotelowy – kompleksowe narzędzie do zarządzania

Nieustanne zmiany, rozwój, a przede wszystkim komputeryzacja na trwałe zmieniła oblicze hotelarstwa nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Specjalistyczne oprogramowanie – http://www.intelihotel.pl/ – może być stosowane niemal na każdym etapie obsługi gościa, niezależnie od tego, czy jest on indywidualny, czy zbiorowy. Wprowadzane do hoteli i placówek gastronomicznych systemów hotelowych zapewnia usprawnienie ich pracy, optymalizację procesów, ich rozwój, a przede wszystkim bezkonkurencyjność.

Możliwości systemu hotelowego

Zakres usług, jakie świadczy hotel, jest bardzo szeroki. Dodatkowo są one bardzo zróżnicowane i zmieniają się w czasie. To wymaga skoordynowania coraz większej ilości procesów. Rezerwacja pokoi i usług przez Internet, niezawodne centrale telefoniczne, mini-bary, zamki magnetyczne, hotelowa telewizja, systemy bezpieczeństwa przeciwpożarowego, automatyczne systemy do obsługi klimatyzacji, kontrola monitoringu. To tylko śladowa część zadań, które na co dzień realizuje hotel.

System hotelowy może usprawnić, koordynować i zarządzać działaniami różnych działów hotelu. Recepcji, działu sprzedaży, marketingu, gastronomii, magazynu, działu odnowy biologicznej, administracji, czy księgowości.

Nowoczesność współczesnego obiektu hotelowego opiera się na specjalistycznym oprogramowaniu. Taki system pozwala na zarządzać obiektem i jego administracją, a także działami usługowymi. Poszczególne moduły, które wchodzą w skład całego systemu hotelowego, pozwalają na automatyczną rezerwację pokoi i innych pomieszczeń, przydział pracy dla obsługi, a także zarządzaniem terminami czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych. Moduł gastronomiczny usprawnia pracę kucharzy i kelnerów, moduł obsługi imprez pozwala na kompleksową organizację konferencji, bankietów i innych imprez. A moduł rachunkowości zapewnia bezpieczeństwo i kontrolę finansów hotelu na każdym etapie działalności. A to tylko kilka możliwości. Zakres działania systemu jest bardzo szeroki.

Korzyści wynikające z zastosowania systemów hotelowych

Każde rozwiązanie niesie ze sobą pewne zmiany. Dobrze, jeśli wynikają z nich same korzyści. Organizowanie pracy hotelu, bazującego na systemie hotelowym pozwala osiągać niezliczoną ich ilość. Wśród głównych atutów jest możliwość centralnego zarządzania całym obiektem. Systemy usprawniają pracę recepcji, gastronomii, księgowości, marketingu, działu technicznego i wielu innych. Minimalizują w ten sposób straty finansowe, a także redukują koszty, które ponosi hotel w związku ze swoją działalnością, a także pozwalają na efektywne organizowanie pracy personelu. Dane uzyskane w trakcie korzystania pracowników z aplikacji są niezastąpione przy planowaniu i analizie pracy całego obiektu.

System zarządzania hotelem jest przystosowany do użytkowania w każdym obiekcie, niezależnie od jego wielkości. Posiadaj również możliwość współpracy z innymi programami i systemami, które już tam funkcjonują.

Pierwszy krok

Jak każde przedsięwzięcie, również i oprogramowanie do zarządzania hotelem może być realizowane w wielu etapach. Umożliwia to elastyczna konstrukcja systemu. Poszczególne moduły, dedykowane do zarządzania pracą konkretnych działów hotelu mogą być wdrażane stopniowo, w zależności od zapotrzebowania obiektu oraz środków finansowych.

Na początku można wybrać jeden lub dwa moduły. Należy pamiętać jednak o tym, że żaden z nich nie może pracować bez rdzenia systemu. Konstrukcja modułowa systemu pozwala zbudować konfigurację odpowiadającą aktualnym potrzebom obiektu hotelowego. W każdej chwili system może być rozbudowany o dodatkowe elementy, bez wpływu na szybkie przetwarzanie znajdujących się w nim informacji. Oprogramowanie może dotyczyć takich modułów jak: recepcja, gastronomia, centralne zarządzanie, obsługa imprez, rezerwacje internetowe, aplikacje dla personelu, strefa relaksacyjno-sportowa, obsługa pola golfowego, kontrola dostępu, czy telewizja hotelowa.

Modułowe oprogramowanie do hoteli może działać w dwóch wersjach, dla jednego hotelu, a także dla całej jego sieci.