Siła gadżetów reklamowych

polastudio-1

Gadżety reklamowe stanowią idealny sposób na promocję firmy i budowanie świadomości marki. Firmy konkurują ze sobą w kreowaniu coraz to nowych i bardziej użytecznych produktów promocyjnych. Aby gadżet spełniał swoją funkcję musi być spersonalizowany. Powinien zawierać logo firmy w widocznym miejscu.

Gadżety przeznaczone dla partnerów biznesowych mogą zawierać bardziej dyskretne logo. Produkty promocyjne dla szerszego grona osób mogą obejmować przedmioty codziennego użytku kalendarze, koszulki, breloki czy długopisy.

Dobra promocja, dobra strategia

Promocje stały się nieodłącznym elementem każdej strategii biznesowej i praktycznie wszystkie strategie firmy obracają się wokół promocji. Im silniejsza promocja firmy tym silniejsza jest marka. Dlatego gadżety reklamowe są najsilniejszym narzędziem w ręku ludzi związanych z biznesem, stąd bardzo często wykorzystują ich potencjał w celu promocji swojej firmy.

Każda firma robi wszystko co w jej mocy, żeby wypromować markę i jej produkty i wydaje na to ogromne pieniądze. Nie ma wątpliwości, że gadżety reklamowe są częścią każdej dobrej strategii marketingowej firmy. Wystarczy spojrzeć na znane koncerny takie jak Coca Cola, która jest ekspertem w dziedzinie gadżetów reklamowych z najbardziej znanym logo na świecie i słodkim misiem polarnym.

Mass media nie takie mass

Według badań przeprowadzonych na zlecenie niemieckiego stowarzyszenia reklamy komercyjnej 88% respondentów miało styczność z gadżetami reklamowymi, 79% z nich słyszało o reklamie firmy w radiu, zaś 75 % widziało ją w telewizji. Jak widać, nawet mass media nie mają szans z produktami reklamowymi. Co więcej 57% ankietowanych lepiej kojarzy markę z gadżetami, które otrzymali. Tylko 28% z nich pamięta reklamę w telewizji.

Okazuje się, że gadżety są dłużej zapamiętywane nawet w porównaniu z ulotkami reklamowymi. 37 % ankietowanych powiedziało również, że gadżet reklamowy miał wpływ na zakup danego produktu, zaś 1 osoba na 5 stwierdziła, że miał on pozytywny wpływ na wizerunek marki.

Dobre gadżety nie są złe

Są różne rodzaje gadżetów reklamowych. Coraz częściej są one proste, praktyczne i użyteczne.
Na rynku można spotkać wiele produktów, które pomagają w budowaniu świadomości danej marki. To są zarówno czytniki kart SIM, futerały na telefony czy pendrive’y na których umieszczane jest logo danej firmy. Tego rodzaju gadżety zazwyczaj są rozdawane na targach, wystawach, seminariach tam gdzie mogą przyciągnąć uwagę klientów. Produkty pomagają firmom zwiększyć popularność i świadomość istnienia marki wśród potencjalnych klientów.

Również można pokusić się o bardzie ekskluzywne gadżety zarezerwowane jedynie dla poważnych partnerów biznesowych. Mogą być to pióra wieczne z grawerem nazwy firmy czy notesy w skórzanej oprawie.

Wybierając gadżety reklamowe przede wszystkim należy zadbać o ich walory użytkowe i estetyczne. Tego typu produkty zwiększają lojalność klientów i wpływają na budowanie dobrych relacji, ale przede wszystkim są nośnikiem informacji o istnieniu firmy.

Artykuł powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio